دلツ

دلツ

اینجا زمین است رسم آدم هایش عجیب است!
اینجا گم که مى شوى
به جاى اینکه دنبالت بگردند فراموشت مى کنند.
:)

لوگوي وبلاگ دل

با سلام خدمت معلم عزیزم

و عرض تشکر از زحمات بی دریغ اولیاء و مربیان مدرسه که در تربیت  ما بسیار زحمت می کشند و اگر آنها نبودند معلوم نبود ما اکنون کجا بودیم ، اکنون قلم به دست میگیرم و انشای خود را آغاز می کنم ...

البته واضح است که اگر به اطراف خود بنگریم در می یابیم ... که گاو بودن فوایدزیادی دارد .

من مقداری در این مورد فکر کرده ام و به  این نتیجه رسیده ام که مهم ترین فایده گاو بودن این است که دیگر آدم نیست  .... بلکه گاو است ...

هر چند که نتیجه گیری باید در آخر انشاء باشد.... بیاید یک لحظه فکر کنیم که ما گاویم ، ببینیم چقدر گاو بودن فایده دارد ، مثلا در مورد همین ازدواج ، وقتی گاوی که پدرخانواده است می خواهددخترش را شوهر بدهد ، نگران جازیه اش نیست .

نگران نیست که بین فامیل و همسایه آبرو دارند .

مجبور نیست به خاطر این که پول جهاز دخترش را تهیه نماید ، برای صاحبش زمین را شخم بزند، یا بدتر از آن پاچه خواری کند ...

هیچ گاوی نگران کرایه خانه اش نیست ... گاو ها آنقدر عاقلند که میدانند بهترین سالهای عمرشان را نباید پشت کنکور بگذرانند ...

گاوها حیوانات مفیدی هستند و انگل جامعه نیستند....

شما تا کنون یک گاو معتاد دیده اید ؟؟

گاوی دیده اید که سرکوچه بایستد و مزاحم ناموس مردم شود ؟؟آخر گاو ها خودشان خواهر مادر دارند .

تا کنون شما گاو بیکار دیده اید ؟آیا دیده اید  گاوی زیر آب گاو دیگری را پیش صاحبش بزند؟ تاکنون دیده اید گاوی غیبت گاو دیگری را بکند؟آیا تاکنون دیده اید گاوی زنش را کتک بزند؟ یا گاو ماده ای شوهر خواهرش را به رخ شوهرش بکشد؟و مثلا بگوید از آقای فلانی یاد بگیر آخر تو هم گاوی...

هیچ گاوی غمباد نمی گیرد.

هیچ گاوی رشوه نمی گیرد.

هیچ گاوی اختلاس نمی کند.

هیچ گاوی آبروی گاو دیگری را نمی ریزد.

هیچ گاوی خیانت نمی کند.

هیچ گاوی دل گاو دیگری را نمی شکند .

هیچ گاوی دروغ نمی گوید .

هیچ گاوی آنقدر علف نمی خورد که از فرط پر خوری تا صبح خوابش نبرد ، در حالی که گاو طویله کناریش از گرسنگی شیر نداشته باشد به گوساله اش شیر بدهد ...

هیچ گاوی گاو دیگر را نمی کشد ، هیچ گاوی....

گاو ها خیلی فایده دارد

پوشاک ما از گاو است ، خوراکمان از گاو، شیر و پنیر و کره و خامه ... ولی باهمه منافع یاد شده هیچ گاوی نگفت من ... بلکه گفت مااااااااااا

اما به نظر من مهم ترین فایده گاو بودن این است که دیگر "آدم" نیست



+ نوشته بود انشای پسر ده ساله که در سطح کشوری و استان آذربایجان غربی اول شده

+اون وقت ما هم انشاء می نوشتیم زمستان آمد پاییز رفت :|


  • asra ツ..

نظرات  (۱۳)

خیلی عالی بود :)
گویم که:
ممنون :)
اون وقت به من میگن انشا بنویس " خدا چه رنگیست" من فقط یه جمله به ذهنم رسیده و دیگر هیچ !!!!!
گویم که:
تو بنویس منو خدا دوستیم بقیش هم خودمون میدونیم و درآخر بنویس این بود انشای من : دی
  • مهرناز .ج
  • ینی دمش گرم عجب انشایی نوشته
    پسری که تو ده سالگی همچین دید وسیعی داشته باشه، بزرگ شه چی میشه...
    گویم که:
    دمش گرم بودنش که منم میگم
    اما تو به دید و بزرگ سالگی این بچه کاری نداشته باش به کار خودت برس: دی
    بیایید گاو باشیم..!
    البته توهین به کسی نباشه! به خود گاو هم حتی!
    گویم که:
    :)))))
    نه توهین نیس راحت باش :)))
    آدم باشیم شخصیت های انسانی داشته باشیم که بهتره:)
  • ماه بانو
  • خوبه ده سالش بوده و گرنه میگرفتنش...:)
    یاهم دزدیه میشد!
    گویم که:
    ها والا:|
  • محــــــ ـــــــمد
  • سلام :)

    من راستش خیلی باور نکردم یه پسر ده ساله بتونه همچین چیزی بنویسه، شاید به اسم همچین شخصیتی نوشته اند که خواندنش جذاب تر باشه.. و جلب توجه کنه..

    اما اگر هم یه پسر ده ساله نوشته باشه.. به نظرم نمیشه اینجوری همه چیز رو به نفع گاو ها تموم کرد :) آخه ما که دو دنیای گاو ها نیستیم، شاید گاو خیلی از گناها و خطاهای مارو نداشته باشه هااا.. ولی قطعا کارهای ناشایست زیادی ممکنه انجام بده..

    حتما اگر یه گاو ده ساله هم بیاد یه انشاء بنویسه.. از خوبی آدما مینویسه و میگه مااااووو.. خوش به حالشون :دی

    انسان ها اشرف مخلوقات هستن.. :) ولی به شرط اینکه حرف خدارو گوش بدن و انقدر بازی گوشی نکنن.. :( انسان قابلیت این رو داره که از حیوون هم پست تر بشه.. و قابلیت این رو داره که از فرشته های مقرب الهی هم بالاتر بره..

    ان شاء الله که خدا کمکمون کنه از بندگان خوبش باشیم.. :)
    گویم که:
    سلام
    من هم به هیچ وجه نمی تونم قبول کنم که اینو یه پسر ده ساله نوشته باشه
    اما .... همه ما آدم هستیم که در این شکی نیست زمانی میتونیم ادعا داشته باشیم که به درجه انسانیت برسیم ... همه اینا به نظرم یعنی این که ما چقدر داریم از انسانیت دور میشیم همه اینها یعنی مثثال این که تا کجا میخوایم مثل کبک سرمونو رو کنیم زیر برف و بگیم کی داره منو میبینه  همه اینا یعنی وقتی دو نفر به منیتشون رسیدن و غریزه حیوانیشون بهشون مسلط شده و دارن هم دیگر رو مثل یه گرگ میدرن پا در میانی کنی و آرومشون کنی نه این که بوی کباب به دماغشون برسونی همه اینا یعنی ما قدرت اختیار داریم بس نباید خودمون رو محدود کنیم با مشکلات دنیا همه اینا یعنی مهم ترین فایدمون زمانی معلوم میشه که دیگه آدم نباشیم بلکه " انسان " باشیم حداقل نسبت به هم نوعانمون همه اینا یعنی .....
    مشکل بزرگ همه ما اینه وقتی برای هم کاری انجام میدیم میگیم برای خاطر خدا انجام میدیم یعنی اگر خدایی نبود ما ....
    خداحافظ شما :)
    گویم که:
    وا شما که یه وبلاگ جدید زده بودین که :(
    آری گاهی گاو ها انسان ترند [آیکون رویا متفکر]
    :)))))))
    گویم که:
    تفکرت تو حلقت :|
    ببین اونم بچس تو هم بچه ای اون سر کوچه هم بچه اس ای خدا :((
    :l مرسی از تعریفاته من و بچه سر کوچه :l مرسی :l 
    جدیدا چقد تفکرام و راهکارام تو حلقمن :))))))
    بذا یکی یکی تو گلوم گیر میکنه :))
    گویم که:
    :))))
    خب راس میگم دیگه اونم بچه اس شما دوتا هم بچه این :|
    چیه داری آبجیتو به اون الاف ترجیح میدی یعنی خاک ها خاک :|
    نه من ارمو بلدم نترس خفه نمیشی : دی
    اون عروس دریاییه کی باشه؟ :l هر وخ تو میگی من یادش میافتم :)))
    بعدشم احیانا شوما که بچه نبودی هیچ وخ :l به دنیا که اومدی 24 سالت بوده :l
    باشه اصن من بی تفکر :l فعلا که آبجیتم باید تحملم کنی :l همینه که هس :))))
    گویم که:
    این عروس دریایی که میگم ها منو یاد تو میندازه به جون اون سر کوچه ای :))))))))))))
    اره من از اولشم عاقلو بالغ بودم یه پارچهخانوم اصن که چی : دی
    تحملت میکنم اما یه اصلاحاتیم روت اعمال میکنم :|

    حالا تو تلاشتو بکن ولی خیلیا خواستن تغییر به عمل بیارن
    دیدن نمیشه بیخیال شدن:))) حالا تو نا امید نشو :))) ولی قول نمیدم اصلاح شم :))))
    منو همین جوری که هستم بخواه,نه اونجوری که میخوای باشم...
    اووووف چه جمله ای گفنم :))
    گویم که:
    من میتونم من میدونم : دی
    ایشششش یه بار خونده بودم اینو یه جا دیگه :|
    حالا تو هی ضایه کن :l
    یه بار شد از من تعریف کنی؟ :l 
    آخجووووووونم  یه نکته ای ضایه کردی منو ینی حالت از دیروز و پریروز بهتره :))))))))
    شکرت خداجونم :))
    گویم که:
    منو همه امیدم به ضایع کردن تو یکی :))))
    اری حالم بهتره رویا خانوم :))

  • چنگیز سیبیل
  • نمره انشا _۵_ والا این خوضعبلات چی بود این بچه گقته بود 
    گاو زیاد غذا نمیخوره؟؟؟ اصن ساعات زیادی از زندگی گاو صرف نوشخوار کردن میشه 
    ابو هم با این خوب نوشته هاش:/
    پست خیلی بدی بود:)))))))))
    گویم که:
    ببین چنگیز تو این سال ها یه بار پستم رفته و خوب نوشت های آبو ها هی بیا و چوب لا چرخ ما بزار :|
    گاو اندازه شیکمش میخوره :|
    و این که دیدی این طوری با یه تیر دو نشون میزنن هم معذرت خواس همم رفتم تو خوب نوشت ها :))))))))))

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">